‘Neuzenwandeling’ Cuberdon

Ons ‘neuzeke’ – of cuberdonneke – verjaarde in 2014: deze zoete Belgische delicatesse bestond maar liefst 60 jaar. Daarom had neuzenfabrikant Geldhof het idee om dit geliefde snoepje op een originele manier in de kijker te zetten. Daarvoor contacteerden ze Brand Heroes.

Culinaire wandeltocht

Met Gent als bakermat van de cuberdon leek het ons ideaal om een culinaire wandelzoektocht te organiseren aan de hand van een tof en origineel vormgegeven boekje. Dit deden we in samenwerking met Global Image:

  • We stonden in voor het volledige concept: zowel copywriting, fotografie als grafisch design namen we voor onze rekening.
  • We kregen Peter Van de Veire te pakken als ‘peter’ van de neuzekes en verkregen hiermee veel persaandacht.

Pers, media & snoepjes

Onze neuzenwandeling viel letterlijk en figuurlijk in de smaak bij publiek én media. Zo kon je ons avontuur volgen via:

  • Vijf TV: ‘Weekendje Weg’
  • AVS Nieuws
  • Een radioreportage op Radio 2 en La Dernière Heure Radio
  • Uitgebreide artikels in Het Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws, de Gazet van Antwerpen, Libelle Lekker, Pasar, Travel Magazine, Aktivia wandelmagazine,…

Daarnaast was ons neuzenboekje zoveel meer dan een gids voor de culinaire wandeling. Naast een handige kaart, historische informatie en uitdagende quizvragen stonden er ook handige tips in voor je verblijf in Gent. We bevolen onder andere een aantal (culinaire) adresjes aan, gingen terug naar onze jeugd met lekkernijen uit oma’s snoepkast, zorgden voor een les cuberdongeschiedenis, en voegden een ludieke kleurwedstrijd toe waarmee je een uitgebreid cuberdon-pakket kon winnen.

Neuzenwandeling Cuberdon

“Peter Van de Veire als ambassadeur, schilderachtige pleintjes en veel -veel- persaandacht.”

Neuzenwandeling Cuberdon
Neuzenwandeling Cuberdon
Cuberdon Neuzenwandeling