Itinera

Itinera ontstond in 1999 als een van de eerste loopbaancentra. Mettertijd breidde het uit als opleidingsbureau en nog later als outplacementkantoor. Waarvoor je ook bij Itinera moet zijn: ze blijven zoeken naar vernieuwing. In het verlengde daarvan hechten ze veel waarde aan reflectie en mensgericht werken. 

Ze geloven in het individuele talent en de kracht van mensen en bieden hun diensten in functie hiervan aan: hun bijstand heeft te maken met competentiescreening, -ontdekking en –ontwikkeling.

Merkidentiteit en communicatie

Toen Itinera Brand Heroes contacteerde, waren ze toe aan een nieuwe visuele stijl en een betere merkidentiteit. De essentie van het bedrijf werd scherper geïdentificeerd, zodat er gekomen kon worden tot een passend en hedendaags bedrijfsverhaal. Deze nieuwe merkidentiteit kwam tot uiting via een nieuwe huisstijl en nieuwe communicatiemanieren.

Uitwerking van de nieuwe bedrijfsfilosofie –en cultuur

Het nieuwe verhaal van Itinera werd tot leven gebracht door een nieuwe visuele identiteit. Dit vertaalde zich in het ontwerp en de ontwikkeling van:

  • een nieuw logo
  • een passende huisstijl
  • advertenties
  • brochures
  • website

Op deze manier zorgden we ervoor dat Itinera niet enkel visueel opvallender werd, maar dat ook ‘spannendere’ communicatie toegankelijk werd. De slogan ‘Itinera opent nieuwe wegen’ pasten we dus visueel en intern toe.

  • Branding
  • Logo design
  • Website

“Itinera werkt mensgericht. Dit willen we tot uiting laten komen via onze visuele identiteit en communicatie.”